Режим роботи

ГРУПИ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ

11:30-12:00 Методична година (самоосвіта, підготовка до роботи)
12:00-12:15 Прийом дітей до ГПД. Спілкування з класоводами
12:15-12:45 Обід
12:45-13:45 Спортивна година (прогулянка, спортивні ігри)
13:45-14:00 Заспокійливі ігри, підготовка до сну
14:00-15:30 Сон 1 клас
14:00-15:00 Самопідготовка 2 клас
15:00-15:30 Прогулянка на свіжому повітрі 2 клас
15:30-16:00 Прогулянка на свіжому повітрі
16:00-16:45 Клубна година. Виховні бесіди. Заняття за інтересами.
16:45-17:15 Індивідуальна робота.
17:15-17:30 Підсумок роботи ГПД за день. Відхід учнів додому

Група продовженого дня є однією із форм виховання.

Режим роботи ГПД будується диференційовано, залежно від вікових особливостей, періодичності фізіологічних функцій, у тому числі працездатності, передбачає чергування усіх видів діяльності, перебування на свіжому повітрі.
Перша частина режиму стабільна: прогулянка, обід і самопідготовка. Друга – гнучка: діяльність за інтересами, ігри, гуртки.
Фізкультурно-оздоровча робота – важлива частина роботи ГПД. Особливого значення вона набуває у зв’язку із зростанням навантаження на молодших школярів. Одним із шляхів оптимізації рухового режиму в ГПД є використання фізкультхвилинок.
У північних народів є простий і мудрий афоризм: “Якщо подарувати людині одну рибину, вона буде ситою один день. Якщо подарувати дві, буде ситою два дні. А якщо навчити ловити рибу – буде ситою все життя.” Так і в навчанні: скільки б у школяра не було предметних знань і вмінь, старанності, сумлінності – їх все одно буде замало для подальшого успішного навчання і розвитку. Тому робота по самопідготовці в ГПД спрямована саме на розвиток самостійності учнів при виконанні домашніх завдань.
Співпраця з учнями в ГПД організовується з дотриманням таких вимог:
§ кожна дитина має якомога більше говорити, розповідати, висловлювати свої думки;
§ намагаюсь показувати кожному учневі, що його зрозуміла;
§ діти мають вчитися аргументувати свої думки та робити логічні висновки, доводити їх.

ПОРАДИ БАТЬКАМ

· дотримуйте розпорядку дня, санітарно-гігієнічних вимог та правильного харчування;
· будьте для дітей прикладом у дотриманні культурно-гігієнічних навичок;
· частіше розмовляйте з дітьми про корисні та шкідливі звички, запобігання захворюванням — усе, що стосується здорового способу життя і поведінки у несприятливих, екстремальних ситуаціях; підкріплюйте ці розмови прикладами із власного життя та життя інших членів родини, близьких людей, си­туаціями із літературних творів, улюблених дитячих фільмів тощо;
· облаштуйте у квартирі фізкультурний куточок;
· щоденно разом із дітьми виконуйте ранкову гімнастику, здій­снюйте загартовувальні процедури; регулярно виходьте на прогулянки;
· залучайте дітей до виконання основних рухів — вправляйте у ходьбі, бігові, стрибках, повзанні, лазінні, киданні, дотриманні рівноваги тощо;
· разом з дітьми здійснюйте пішохідні прогулянки, туристичні походи;
· грайте у рухливі та спортивні ігри;
· катайтеся разом з дітьми на санчатах, ковзанах, лижах; вело­сипедах, роликах; грайте у бадмінтон, теніс, футбол, баскет­бол, хокей; ігри з м’ячем; стрибайте на скакалці; плавайте і грайте на воді;
· беріть участь разом із дітьми у проведенні свят, розваг, днів здоров’я, зборах, конференціях, лекціях з питань здоров’я, фізичного виховання дітей, організованих у дошкільних на­вчальних закладах;
· відвідуйте спортивні змагання, що відбуваються у вашому міс­ті, селищі; підтримуйте дитину в її спортивних уподобаннях.
· створюйте умови та підтримуйте пізнавальні інтереси дитини, забезпечуючи розвиток її природних здібностей та нахилів, задовольняючи пізнавальні потреби;
· збагачуйте обізнаність дитини про довколишній світ новою ін­формацією про предметне, природне, соціальне довкілля, світ гри, мистецтва, про себе;
· пізнавайте, досліджуйте світ разом із малюком: обговорюйте, читайте, експериментуйте. Заохочуйте прагнення збагачува­тися новими й корисними знаннями завжди і всюди. Напри­клад, оформте передплату пізнавального дитячого журналу, запишіться до дитячої бібліотеки тощо;
· залучайте до перегляду та прослуховування пізнавальних ра­діо- і телепередач, обговорюйте побачене й почуте в родин­ному колі;
· частіше бувайте з дітьми на природі (парк, ліс, річка), відвід­уйте зоопарк, ботанічний сад, музеї, вистави дитячих театрів, дійства громадських свят, виставки квітів, тварин тощо; залучайте дітей до догляду за рослинами (квітник, сад, город) та тваринами (птахами, рибками, земноводними та іншими домашніми улюбленцями); якщо є змога, обладнайте акваріум, влаштуйте квітник, город на підвіконні;
· заохочуйте до активного розв’язання завдань пізнавального, пошукового, логічного характеру; наприклад, загадок, ребусів, кросвордів та ін.;
· спільно з дітьми складайте усні й письмові листи, листівки для близьких родичів і друзів, оформляйте плакати, газети-стіннівки із привітаннями, розповідями про цікаві, значущі події тощо; виховуйте у дошкільника почуття родинності: любові і шани до батьків та родичів, пам’яті про покоління роду, вдячності до праці рідних, поваги до старших, турботи про молодших; забезпечуйте можливість активної участі дітей у підготов­ці та святкуванні днів народження, ювілеїв, днів пам’яті, календарно-обрядових свят; здійсненні подорожей; разом з дітьми виготовляйте подарунки, привітання, готуйте святкові виступи, колекціонуйте тощо.
· якщо є змога, вдома облаштуйте родинний куточок, у якому розмістіть “дерево роду”, світлини та відео сімейних подій, рукотворні вироби тощо;
· вчіть малюків усвідомлювати себе частинкою сім’ї, дитячої спільноти у навчальному закладі, відповідальну особистість у світі природи, людину серед інших людей у суспільстві на прикладі власної активної життєвої позиції; формуйте основи логічного мислення, вчіть дитину висловлю­вати власну думку на основі розумових висновків; активно виявляйте патріотичні почуття, громадянську пози­цію; гордість за свою родину, батьків, рідне місто, село, Укра­їну; подавайте гідний приклад втілення понять “порядок”, “безпека”, “природоохоронна робота” у практичне життя ди­тини та родини;
· створюйте спеціальне розвивальне середовище, яке б сприя­ло використанню здобутих знань, умінь та навичок з логіко- математичного розвитку в родинному побуті дитини;
· формуйте елементарні економічні уявлення дитини, залучаю­чи її до планування сімейного бюджету (планування витрат, обговорення вартості речей та ін.);
· виховуйте почуття вдячності до праці інших людей, бережно­го ставлення до природи, речей.
· створюйте умови та підтримуйте пізнавальні інтереси дитини, забезпечуючи розвиток її природних здібностей та нахилів, задовольняючи пізнавальні потреби;
· збагачуйте обізнаність дитини про довколишній світ новою ін­формацією про предметне, природне, соціальне довкілля, світ гри, мистецтва, про себе;
· пізнавайте, досліджуйте світ разом із малюком: обговорюйте, читайте, експериментуйте. Заохочуйте прагнення збагачува­тися новими й корисними знаннями завжди і всюди. Напри­клад, оформте передплату пізнавального дитячого журналу, запишіться до дитячої бібліотеки тощо;
· залучайте до перегляду та прослуховування пізнавальних ра­діо- і телепередач, обговорюйте побачене й почуте в родин­ному колі;
· частіше бувайте з дітьми на природі (парк, ліс, річка), відвід­уйте зоопарк, ботанічний сад, музеї, вистави дитячих театрів, дійства громадських свят, виставки квітів, тварин тощо; залучайте дітей до догляду за рослинами (квітник, сад, город) та тваринами (птахами, рибками, земноводними та іншими домашніми улюбленцями); якщо є змога, обладнайте акваріум, влаштуйте квітник, город на підвіконні;
· заохочуйте до активного розв’язання завдань пізнавального, пошукового, логічного характеру; наприклад, загадок, ребусів, кросвордів та ін.;
· спільно з дітьми складайте усні й письмові листи, листівки для близьких родичів і друзів, оформляйте плакати, газети-стіннівки
· із привітаннями, розповідями про цікаві, значущі події тощо; виховуйте у дошкільника почуття родинності: любові і шани до батьків та родичів, пам’яті про покоління роду, вдячності до праці рідних, поваги до старших, турботи про молодших; забезпечуйте можливість активної участі дітей у підготов­ці та святкуванні днів народження, ювілеїв, днів пам’яті, календарно-обрядових свят; здійсненні подорожей; разом з дітьми виготовляйте подарунки, привітання, готуйте святкові виступи, колекціонуйте тощо.
· якщо є змога, вдома облаштуйте родинний куточок, у якому розмістіть “дерево роду”, світлини та відео сімейних подій, рукотворні вироби тощо;
· вчіть малюків усвідомлювати себе частинкою сім’ї, дитячої спільноти у навчальному закладі, відповідальну особистість у світі природи, людину серед інших людей у суспільстві на прикладі власної активної життєвої позиції; формуйте основи логічного мислення, вчіть дитину висловлю­вати власну думку на основі розумових висновків; активно виявляйте патріотичні почуття, громадянську пози­цію; гордість за свою родину, батьків, рідне місто, село, Укра­їну; подавайте гідний приклад втілення понять “порядок”, “безпека”, “природоохоронна робота” у практичне життя ди­тини та родини;
· створюйте спеціальне розвивальне середовище, яке б сприя­ло використанню здобутих знань, умінь та навичок з логіко- математичного розвитку в родинному побуті дитини;
· формуйте елементарні економічні уявлення дитини, залучаю­чи її до планування сімейного бюджету (планування витрат, обговорення вартості речей та ін.);
· виховуйте почуття вдячності до праці інших людей, бережно­го ставлення до природи, речей.

/Files/images/rzne/ГПД1.jpg /Files/images/rzne/ГПД2.jpg /Files/images/rzne/ГПД3.jpg/Files/images/rzne/ГПД4.jpg /Files/images/rzne/ГПД5.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 79